Friday, April 8, 2011

Tak habis lagi ke?

Hai semua. Ya anda. Dan anda juga. Dan tak lupa juga, ANDA!

(Nampaknya aku dipanggil untuk menyambung drama "Dibuang?" episode dua)

Manusia manusia...

Bila menegur kata mengungkit, bila minta maaf kata bullshit, bila message tak balas, bila benggang terus remove. Tapi? Bila aku update blog, pandai pula stalk. Banyak kali masuk blog aku wei! Well, i know you stalk me.

Pertama sekali, aku buat entry ini bukan nak cari gaduh. Buat apa aku nak cari gaduh? Gaduh selalu datang sendiri cari aku. Aku tak suka gaduh dan aku bukan kaki gaduh. Dekat kaki aku pun tak ada tulis aku kaki gaduh. Cuma ada tulis kaki tidur. HAHA!

NS, kau dah memutar belitkan cerita sampai kau sendiri terbelit. Apa cerita? Cer cite cer cite!

BS = BUDAK SEKOLAH & BS = BULLSHIT

Untuk pengetahuan semua, aku masih bersekolah dan dilabelkan "Budak sekolah". Ada masalah bagi mereka yang dan habis sekolah tapi kepala otak macam budak sekolah? Walaupun aku budak sekolah tapi... eeerrr... malu nak cakap... eeerrr... kau respect juga penulisan blog budak sekolah macam akukan? Aaawww terharu! Sampai terbawa-bawa kucing masuk blog aku untuk meniru hasil penulisan aku. Bukan aku yang cakap kau tiru kucing aku, tapi kawan aku.

So sekarang, siapa yang budak sekolah? Siapa yang bullshit?

Jangan jawab!

Kepada NS si sombong lombong tombong :

Buka hati, buka mata dan pandang orang sekeliling kau dan tanya, "Aku ini bodoh sangat ke?"

Orang sekeliling semua akan berjemaah menjawab, "Ya, kau bodoh!"

Kau hanya menyokong suatu pihak hanya kerana dia orang yang kau paling cintai. 

"Kadang-kadang bukan niat nak mengungkit, tapi cuma nak bagi seseorang itu sedar daripada lupa diri"


Sampai tak message yang aku nak sampaikan? Kalau tak sampai, nanti aku top-up dan sent message lagi. LOL!

Kepada NS punya teman wanita :

Aku tak tahu apa masalah kau. Aku dah minta maaf, kau masih tak puas hati lagi. So, aku dah malas nak minta maaf lagi. Buat apa aku nak minta maaf berjuta-juta kali pada perkara yang bukan berpunca dari aku. Cukuplah! Dah banyak kali aku minta maaf. Itu hak kau untuk memaafkan ataupun tidak. Yang penting, aku dah minta maaf. So, apa yang kau hembus dekat blog kau itu. Hembuslah! Hembuslah segalanya selagi kau mampu hembus, sebelum kau menghembuskan nafas yang terakhir. Kau nak kata aku keling ke, budak sekolah ke, bullshit ke? (Eh chop, kau kata aku keling? Kau kena ingat, kau dengan aku sama jantina, bangsa dan agama. Kalau aku keling, kau pun keling juga. Okey?) Mungkin itu cara terbaik untuk memuaskan hati kau selepas mendelete kami. Dan ingat! Mulai detik, saat, minit, dan jam ini, aku tak akan ganggu hidup kau dan kesayangan kau lagi. Sumpah!

Ouh ya...

Buang ego kau yang melangit tinggi seratus lima puluh juta kali ganda mengalahkan ketinggian kau. Yang penting, kau rendah banyak dari aku. Aku pun tak tahu kau tinggi mana. Aku dapat rasakan yang kau pendek banyak dari aku.

P/s : Okey fine, senang cerita semua salah. Okey? Aku harap, tamatlah peperangan dunia kedua ini. Mohon maaf atas segala kekasaran bahasa.



Eh, asal aku letak gambar kita? Macam kita pula yang bersalah. HOHO! Semua letak gambar tutup mata, aku nak juga. Ecececececeh...


Okey nak publish post...







Eeerrrkkk? -,-







Wei, NS punya teman wanita yangyangyangyangsenget dah delete entry BS ke?







Bengong! Penat gua taip panjang-panjang tapi lu dah delete. Aaahhh, peduli apa! Aku tetap nak publish juga.

*Peh, gua orang terawal baca blog NS tapi jadi orang terakhir post entry! Sorry, gua agak busy!*


20 comments:

Nazurah Mohd Noor said...

korang ney knp ? hadoi .

KAMIHIDUP said...

cntknya baju polka dot to. :)

maciktiticomel92 said...

sengal kaw fanna! tergelak guling2 aku tgk pic kita siap tutup mata! hahaha. macam kita lak yg bersalah! btw, post kaw memang terbaik lah kan. i know you stalk me!~ memememehahaha. sentap kalau bace tuuu :P

Afzarul Dzarif said...

x perlu kot ltak gmbo tu!!hahaha

Fanna Roslan said...

Nazurah Mohd Noor : Entahlah...

Fanna Roslan said...

Kamihidup : Baju polka dot? Tudung polka dot adalah. Yang baju merah pakai baju kotak-kotak.

Fanna Roslan said...

Maciktiticomel92 : Kan memang kita bersalah. Hhhmmm. Btw, thanks :)

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Sangat! Sangat perlu!

obat sakit 2011 said...

kunjung balik
where is guestbook.
photonya kok ditutupi gan matanya itu lo hehehe

Fanna Roslan said...

Obat sakit 2011 : Dah buang! HAHA! Saja-saja tutup :)

IFA Athirah said...

whoa..chillex2x...biarkn si luncai dgn labu2nya.huhu http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

Fanna Roslan said...

Ifa Athirah : Wah, macam pernah dengar cerita itu :)

Adah.Freak said...

yuhuuu, fana mana pegi nya shoutmix. btw, saya follow awak :D

feel free untuk singgah blog saye,

letsgetcraziee.blogspot.com :D

Fanna Roslan said...

Adah Freak : Shoutmix dah buang. HAHA! Terima kasih ya :)

diana said...

akak tak paham..
tapi nak ambik tau jugak..
hehhe..
boleh dak??

Akeyla Frr . said...

weehee :D

Fanna Roslan said...

Diana : HAHA! Boleh saja :P

Fanna Roslan said...

Akeyla Frr : Yahoo :P

KAMIHIDUP said...

jemputan khas untuk anda dari KAMI. jom join teka-teki. :)

http://www.kamihidup.com/2011/04/teka-teki-rm10.html

Fanna Roslan said...

Kamihidup : =)