Saturday, January 29, 2011

Tahun ulangan

Hari dibentang, tarikh ditayang, jam dipasang dan kredit dibuang buat kawan tersayang.




*Nak updated blog! Nak updated blog!*




Tapi? Idea melayang entah ke mana. Idea sila duduk diam-diam.


*Okey, mari kita teruskan*



Tepat jam 12.00 pagi, bertarikh 27 januari 2011. Seorang remaja perempuan yang sedang enak bermalasan di katil. Sanggup merajinkan badan sebadan-badan, menahan mata semata-mata, buat kawan sekawan-kawan untuk ucapan seikhlas mungkin walaupun hanya...

"Jam menunjukkan tepat pada pukul 12 pagi. Aku orang ke berapa? HAHA! Ouh ya, selamat hari dilahirkan semula. Semoga berjaya dalam kehidupan di dunia dan di akhirat. Semoga bahagia di samping orang tersayang, disayang dan bersayang. Amin. Ikhlas dari, Anak dara En. Roslan"

Walaupun kepala dah terangguk-angguk, geleng-geleng dan gulung-gulung. Aku masih bertahan dengan perkhidmatan tongkat Ali, kacip Fatimah, kacip Farhanah. Aaarrrggghhh! Semua aku kebas dan aaarrrggghhh! Aku orang keTIGA. Berlaku peningkatan di sini ya. Tidak seperti tahun lepas yang sentiasa terlepas.

"Sorrylah tak dapat nak celebrate birthday kau macam kau celebrate birthday aku. Postpone boleh tak? Jangan menangis tau! Tak disengajakan. Tapi insya'allah kalau aku free nanti kita keluar sama-sama okey? Beli kek yang berharga sepuluh-ringgit, yang tak ada krim. (Kek bogel) Bolehkan? Kau mesti suka sebab kaukan tak makan makanan yang manis-manis."

*Eh eh macam copy dalam entry inilah. Memang copy pun. Sentap tak? Sentap tak? HAHA!*



http://afzaruldzarif.blogspot.com


Jom usha blog dia, kalau berminat follow ya. Blog dia memang smart gila. Sumpah! Aku tak tipu! Smart sebab aku yang tolong editkan. HAHA! Kerja dia memang senang. Tolong order create dan edit blog. Apa kau tahu? Updated blog? Haram! Updated blog macam nak tak nak. Blog tersidai macam kain buruk. Email dan password kau di tangan aku, elak aku delete saja blog kau. HOHO!



Mohd Afzarul Dzarif Bin Mazlee.

Kawan yang seindah nama diberi, indah lagi diri sendiri. Ewah Fanna!

Saat aku ada masalah yang bersampah dan memerlukan seseorang untuk diluahkan. Siapa yang aku cari? Manusia ini juga. Saat aku putus cinta, aku melalak macam tengok cerita hindustan. Siapa yang aku cari? Manusia ini juga. Saat aku memerlukan seorang pemandu yang boleh mengangkut aku ke mana saja. Siapa yang aku cari? Manusia ini juga. Saat aku memerlukan seseorang untuk bergosip mengalahkan melodi. Siapa yang aku cari? Manusia ini juga. Saat aku dan mereka main undi atau kutu tapi ada yang tak reti-reti nak bayar lepas dapat duit. Siapa yang aku cari? Manusia ini juga. Oh, ini pun sama. Ini pun sama dua-kali-lima. Cik abang dan cik kak oi, lagi sekali sentap tak? Sentap tak? HAHA!



Saat, minit, jam, hari, minggu, bulan, tahun, dekad, abad, kurun dan sampai bila-bila kita sentiasa berkawan sebab kau kawan aku yang susah nak melawan. Kau masih kawan aku yang wow di dunia ini. Kau masih kawan aku yang berada kedudukan teratas bagi kategori lelaki. Masih, masih dan masih...

Wei aku rindu nak gaduh dengan kau wei.
Wei aku rindu nak pergi karaoke sama-sama wei.
Wei aku rindu time kita sama-sama dalam kelas wei.
Wei aku rindu nak tuisyen dengan kau then kau tinggalkan aku wei.
Wei aku rindu nak kerja sama-sama dengan kau then kau tinggalkan aku lagi wei.
Wei aku rindu nak kena tinggal dengan kau dan siti wei. *Tiba-tiba*

Wei aku... aku... aku... dah update blog khas buat kau wei. Suka tak? Suka tak? HAHA!


38 comments:

Nor Leesa said...

Bley lah lepas ni i order jugak buat blog kat u? Hee. Gurau je! U nya blog cantik! I jeles *sambil jeling dalam-dalam! :'( Sobsobsob. Heee. *Peluk u kuat-kuat!*

Fanna Roslan said...

Nor Leesa : Si cantik Leesa. Nak order? No problem. HEHE! *Peluk you lagi kuat* :D

Afzarul Dzarif said...

Aku nak nangis skrang! haha. Bodoh seh kau btw Terima kasih bluehyppo :)

*Eh eh macam copy comment ko dalam entry inilah. Memang copy pun. Sentap tak? Sentap tak? HAHA!*

tenkiu bestfriend!
*Girl you're so one in a million
You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this..lalala

(lagu untok ko tu!haha)

~AdDy AzMaR~ said...

nk minx tulun edit blog gak la..haha

nub said...

slamat besday jgak..

haha x memasal an

Anonymous said...

wow! pic last jugek paling kontroversi. and ayt hampir2 last tu wat aku sentap bai. wakakakaa. papepun, kaw tetap tak ley kalahkan aku. hahaha. and tahniah gak wat kaw sebab tak terlepas jauhhh utk mengewish anak mazle :P

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Siapa bluehyppo sekarang? Kau ke aku? Kaukan? HAHA!

Tak perlu nak sweet sangat boleh? :P

Fanna Roslan said...

Addy Azmar : Tolong edit? Boleh boleh :D

Fanna Roslan said...

Nub : Terima kasih. Lagi tak memasal :P

Fanna Roslan said...

Anonymous : Kontroversi sangat ke? Takkan? HAHA! Itu saja satu-satunya gambar aku dan zarul yang paling latest :)

Afzarul Dzarif said...

ko la bluehyppo!aku x dah!hahhaa
mne de sweet sgt..sweet siket jek tu..hehe
tipu aw!bukan nie pic aku ngn ko pleng latest!aritu kat benafe bru amek gmbo 2 org..

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Aku slim okey?

Ada ke? Gambar kau dengan cikgu syikin adalah. Berlambak lagi. Dengan aku tak ada wei.

Afzarul Dzarif said...

yeke ko slim?cbe ko diri dpn cermin smbil bo_ _ _..nmpk cm bluehyppo x?hahahaha..\
ade la..kang aku copy msok sini kang..

Freaky said...

following anda :)

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Blalah zarul. Aku delete entry ini! Yang penting berat kau dengan aku jauh berbeza. HAHA!

Fanna Roslan said...

Freaky : Terima kasih :D

Afzarul Dzarif said...

hahaha..die ikot ketinggian oke!aku berat sbb aku tinggi..ko ringan sbb pendek..hohoho

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Aku tak pendek okey. Menyesal buat entry ini! Aku nak delete! HAHA! :'(

Afzarul Dzarif said...

okela..ko tinggi..tp aku lg tinggi!hahaha..ape nie!cm budak2 sekolah la gado sal tinggi,pendek,gemok,kuruz!haha

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Yelah! Memang budak sekolah pun :P

Afzarul Dzarif said...

eh aah!lupe..hahaha

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Tak perlu eh nak memenuhkan comment aku. Kau ingat ini FACEBOOK???

xcyber said...

wahh terrer2
nk minx tulun edit jugak la =)

Fanna Roslan said...

Xcyber : Boleh boleh. HEHE :D

A'IM said...

bahagia giler

Fanna Roslan said...

A'im : Bahagia? HAHA! :P

mardhiah ismail (: said...

haha sweet sangat !

Fanna Roslan said...

Mardhiah Ismail : Sweet? Ahaks! Mana ada :P

Mr. TN_SkY said...

hehehe..ehem2 :-p

KENALI CIRI PENGIKUT DAJJAL, ADAKAH KITA???

Fanna Roslan said...

Mr. Tn_sky : Batuk? HAHA! :P

nadiah adnan said...

fana, knp erk gmbo prof nad x kuar? mksd nad, nad fllw org then xde gmbo nad.

♥e'in♥ said...

happy birthday 2 him... =)

Fanna Roslan said...

Nadiah Adnan : You tak upload gambar di My account > Edit profile.

Fanna Roslan said...

E'in : Thank you :)

Afzarul Dzarif said...

fana:motip ko yg tq?hahahaha..
e'in:tq!=)

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Aku wakilkan kaulah zarif. HAHA!

nadiah adnan said...

fana? kat mna ea nak dpt kan bckground??

Fanna Roslan said...

Nadiah Adnan : You search dekat google :)