Thursday, December 2, 2010

Pertama dan terakhir...

Assalamualaikum.

Rasanya masih tak terlewat untuk aku say "Hello December!". Yeah! Happynya menikmati bulan disember kerana bulan disember adalah bulan penghabisan bagi dua-ribu-sepuluh. Lagi tak sabar rasanya untuk menikmati bulan januari dua-ribu-sebelas. "Hye januari cepatlah datang!" (Excited noh?) 

Actually semalam bersamaan 1 Disember 2010, aku kerja "La La La La La, aku dapat kerja!" (Eh, salah lirik!). Actually aku nak cerita tapi... eeerrr... nak cerita ke? Tak sanggup nak cerita tapi aku wajib cerita. Semalam kan kan kan... eeerrr... nak cerita ke tak? Aduhai! Okeylah! Semalam aku first day kerja di "Yans beauty spa" dan semalam jugalah aku last day kerja di situ. Okey fullstop and bye! HAHA!

Kenapa aku stop? Malas nak cerita nanti buat aku sakit hati, jantung, paru-paru dan semualah! Tapi aku masih nak cerita. Aku kerja disitu setelah di pelawa oleh Kak Farah. Kak Farah adalah kakak kepada member aku. Kak Farah yang ajak aku kerja di situ, memandangkan aku pun tengah honey moon. Aku pun ON! Semalam dengan buat muka badak airnya aku datang pukul 9 pagi, padahal Kak Farah suruh datang pukul 8 pagi. HOHO! 



Aku start kerja dari pukul 9 pagi hingga 6 petang. Sepanjang aku kerja di situ, semuanya berjalan dengan lancar. Customer pun tak ramai sangat. Kerja aku bukan urut-urut, buat facial muka, mandi susu dan sebagainya. Aku nak urut orang? Alamak weh! Tangan aku dahlah kecil nak mampus lepas itu nak urut orang. Customer yang datang kebanyakkannya besar-besar belaka. Patahlah tangan aku, kalau nak pijak customer bolehlah. So, kerja aku duduk di tempat cashier dan angkat call. Senang weh angkat call guna kaki sambil pejam mata. Eh? Bila balik member aku si pekja yang hantar dengan harapan aku balik kemas baju dan duduk rumah dia selama sebulan... Al-maklum, spa itu terletak di BBU (Bandar baru uda). Awal-awal lagi aku dah cakap, Encik Ayah mesti tak bagi. Oleh kerana kedegilan kepala otak member aku ini. Si pekja jumpa Encik Ayah dan Puan Emak. Berani betul si pekja ini. Kedatangan si pekja teramatlah sadis apabila Encik Ayah tidak membenarkan aku untuk tinggal di rumah pekja dan membenarkan aku untuk berhenti kerja. Sadiskan? :'( Baru satu hari aku kerja... Aduh! Aku nak kerja sebab boring weh! Serious aku boring! Boring! Boring! Boring!



Facebook pun dah ada layout =)


Eh eh, kalau you all nak buat permintaan tutorial, sila buat di sini. Jangan buat permintaan di shoutbox sebab shoutbox aku jarang skodeng. Memandangkan aku baru lepas berhenti kerja dan memandangkan aku tengah honey moon dan memandangkan aku malas nak buat homework dan memandangkan follower aku kini sudah mencecah 500 dan memandangkan aku saja buat ayat panjang-panjang tanpa koma atau noktah dan memandangkan you all mampu membaca ayat aku panjang-panjang dan memandangkan aku macam tak nak stop ayat ini eh eh. (Cukuplah weh!) Okey! Fuh!



Terima kasih daun pisang pada sesiapa yang sudi follow blog aku. Insya'allah aku akan follow balik tapi... nak minta tolong sikit, sikit saja tak banyak pun. Tolong tinggalkan komen anda bagi sesiapa yang telah menjadi follower aku. Cepat! Cepat! Sekarang! Sebab aku tengah rajin nak follow blog orang tapi untuk sesiapa yang follow blog aku saja. Aku rasa aku dah malas nak follow blog orang semenjak follower aku mencecah 100. Aduhai! Jahat betul aku ini, tapi aku tak pernah paksa sesiapa untuk follow blog aku. Tak apalah, mood aku tengah baik nak follow blog orang. Tinggalkan komen anda dengan memberi nama penuh (nama glomur tak dilayan), URL & tempat asal. Seperti ini :

- NURUL FARHANAH
- http://potpetfanna.blogspot.com
- JOHOR

Aku nak letak link you all ikut negeri :) pphheewwiitt!

Ada faham? Kalau faham sila angguk, kalau tak faham sila geleng. Bye!

28 comments:

Liquid said...

uhu ciannye same cik fanna. dlu incek liquid pon penah cmtu, bos keje tu dtg umah pujuk2 mak minx incek liquid kije ngan dia, last2 benti gak sbb incek liquid tak tahan. lgpun mase tu, budak skola lg eheh

Fanna Roslan said...

Liquid : Wah! Kita serupa encik liquid. Tapi sedih gila tau. HUHU! :'(

Ilisarah Elias said...

kak fanna, followlah belogg saye.
http;//ilysaratheowner.blogspot.com
thnkssss. byeee!!

Iris Asli said...

cik fanna, sy taknak reveal lokasi sy, so mcmne yea? =)

Iris Asli
irisasli.blogspot.com
Malaysia

Fanna Roslan said...

Ilisarah Elias : Okey, Kak Fanna dah follow blog ili. HEHE! =)

Fanna Roslan said...

Iris Asli : Kenapa? Kalau tak nak tak apa =)

mochachichifinaz said...

finaz hamzah
mochachichifinaz.blogspot.com
selangor


teheee :)

Fanna Roslan said...

Mochachichifinaz : Thanks! Saya dah follow awak balik :)

Leya said...

wee bestnyee...
=)

Fanna Roslan said...

Leya : Apa yang bestnya? HEHE =)

ainaa mardhiah abdullah said...

i also got dat experience...
bpe ari je kje...x thn..ha3..
last jd promoter..thn sbln jerk..
;) cbot pas dpt gji..huh

Fanna Roslan said...

Ainaa Mardhiah Abdullah : Ouh really? HEHE! Tapi dapat juga merasa sebulan. I sehari saja :'(

Anonymous said...

Kedengarannya bagus, saya suka membaca blog Anda, hanya ditambahkan ke favorit saya;)

Jey Yusuff said...

tq singgah blog jey yusuff. jey follow blog fana

Fanna Roslan said...

Anonymous : Terima kasih anonymous :D

Fanna Roslan said...

Jey Yusuff : Terima kasih. Saya follow anda juga :D

iszieylyanziy said...

honeymoon saje,,hahah

Fanna Roslan said...

Iszieylyanziy : HEHE :D

Nadhirah Sukri said...

Nadhirah Sukri
http://www.nadhirahsukri97.blogspot.com
PJ


Follow yer. papai :)

izzah said...

izzah
syahorahizzah.blogspot.com
Johor

Fanna Roslan said...

Nadhirah Sukri : Follow back. Thanks :D

Fanna Roslan said...

Izzah : Thanks! Saya follow anda juga :D

Nurnajwa said...

-NURNAJWA
-http://miniliebe.blogspot.com
-MELAKA
^___^

Fanna Roslan said...

Nurnajwa : Thanks! Saya follow awak juga :D

mira.una said...

best ke keje?dok uma ternak lemak kn lg best?huhu
bulatgemok.blogspot.com

Fanna Roslan said...

Mira.una : Bagi i best. HEHE!

Ana Mardia said...

i dh polo u...nyehehe

Ana Mardia
www.rizlavender.blogspot.com

penang

weeee~

Fanna Roslan said...

Ana Mardia : Okey Thanks. Saya follow juga :D