Thursday, December 16, 2010

Kehidupan semudah copy and paste

Apa perasaan anda bila blog yang anda taip menggunakan tangan anda, idea daripada kepala otak anda dan mengedit blog menggunakan kretiviti anda, semuanya ditiru oleh anda? Eh silap! Semuanya ditiru oleh peminat anda (copycat)? Apakah perasaan anda? Sakit hati? Suka hati? Kalau sakit hati memang layak untuk anda sakit hati. Kalau suka hati memang sah anda baik hati. (Cuba kira berapa perkataan "hati" dalam ayat ini?)

Sesiapa yang ada baca entry aku yang lepas-lepas, yang bertajuk nuffnang. (Kalau nak baca, klik sini). Aku ada cakap, "Aku tahu siapa yang lalu lalang dekat blog aku walaupun kau tak pernah follow dan comment". Blog aku memang canggih weh sebab ada pasang CCTV. Kau ada? HOHO! Tengok! Tengok! Seorang reader dan follower aku dah terkantoi! Ish ish...

Baru-baru ini aku check siapa yang lalu lalang dekat blog aku. Saja nak stalk blog orang yang selalu stalk blog aku. Check check aku masuklah satu blog ini. Kejap lagi, "Eh! Macam kenal ayat ini! Alamak weh! Copycat!". Semenjak aku dapat tahu si dia copycat aku. Boleh dikatakan setiap saat aku nak masuk blog dia. Disebabkan aku selalu masuk blog dia, si dia ini terperasan kot. Dia dengan lincahnya delete entry yang dia copycat aku. Bijak! Bijak! Tapi kau silap sebab aku lebih bijak, sebab dah printscreen entry yang kau copycat aku. Wah! Kita sama-sama bijak! Give me five?



(Klik untuk memuaskan mata)


Sila bandingkan dengan entry ini.

Banyak betul persamaan dia dengan aku. Tapi dia ada ubah sikit-sikit. Kira dia ini bijaklah juga! Tajuk memang tak sesuai letak "25 perkara tentang saya", sepatutnya "25 perkara tentang saya dan Fanna Roslan". HOHO! Aku bukan jenis yang suka menuduh-nuduh. Aku tuduh sebab ada bukti. Nak bukti lagi? Aku ada tapi cukuplah!

P/s : Aku tahu kau sedang membaca dan aku tahu kau terasa. Kalau tak terasa, sila terasa sekarang sebelum aku beri rasa di pipi kau yang tiada rasa. Agak-agak kau nak rasa tak? Selama ini kalau orang copycat aku. Aku buat-buat tak tahu. Malas weh! Tapi kali ini siap buat entry khas untuk kau. Bangga tak? Komenlah sikit blog aku sebab kau dah menyusahkan aku buat entry untuk kau. HOHO!

Perlu ke aku letak code disable right click? Tak perlu kot, menyusahkan diri sendiri. Okey bye COPYCAT! meow meow meow...

"Aku tak perlu kuantiti blog, aku hanya perlu kualiti blog."

56 comments:

mardhiah ismail (: said...

hahaha fanna kan hot :)

NS said...

woo, kureng asem betol main kopi kopi ni. den tak suka betui. sabar ye cik fanna.

Fanna Roslan said...

Mardhiah Ismail : Hot? *Muntah* You lagi hot! :D

Fanna Roslan said...

NS : HAHA! Copy and paste mudah sangat :D

Unkown said...

tu pun nak tiru. gila bengong. tah paper. errrr

Fanna Roslan said...

Unknown : HAHA! Dah kehabisan idea, tak tahu nak buat apa lagi. LOL!

thEa :D said...

BLOCK JYEAAAH ;)

Fanna Roslan said...

Thea : Block? HAHA! Taknaklah. Ceh! Bajet baik :)

Amiey White said...

nak jadi blogger but malas taip~ lol

hebat la selamat jadi artis pada golongan 'tiru kucing' hehe meeeooowww~

Fanna Roslan said...

Amiey White : Artis? HAHA! *Termuntah lagi* :D

Sallehudin Said said...

heish ..
tak patut tak patut ..

Fanna Roslan said...

Sallehudin Said : Memang tak patut :P

ArETiEn said...

memang laa atien geram glerr lau jadi cm nie .. hrp sbr laa ..+)
btw , salam perkenalan .. :)

Fanna Roslan said...

Aretien : Kerja orang malas. HEHE! Okey, salam perkenalan juga :D

Ujang9897 said...

huhu...camtue pun ader...kau nie idola die kot..jgn gado2..hee

tyramishuu said...

gila kentang laa mcm tu..klu sume nak kopi tumpahkan atas bolg sendiri..

baik ta yah wat blog..

h o n e y said...

such a copycat. takda idea, curi idea org. sgt x cool. haih.
btw, salam perkenalan ya. :)

akmafaizal said...

haha..sejibik. apalah salahnyer buat ayat sendiri. mungkin dia rasa ada banyak persamaan kot. tu yg dia copycat..akeke :)

Fanna Roslan said...

Ujang9897 : Idola? *Lagi sekali termuntah* HOHO! :D

Fanna Roslan said...

Tyramishuu : HAHA! Tau tak apa. Copycatkan kerja mudah :D

Fanna Roslan said...

Honey : Memang tersangat tak COOL. Salam perkenalan juga :D

Fanna Roslan said...

Akmalfaizal : Kan? Terlalu banyak persamaan dia dan i. HEHE! :D

siticomel said...

ni namanya copypig yang. wakekeke

I.Hazwani said...

HAHA Okay rasa mcm dah tau dah link orang ituuu XD

Fanna Roslan said...

Siticomel : Copypig? HIHI! Agaklah :P

Fanna Roslan said...

I.Hazwani : Dah tahu? Apa? Apa? HOHO! :D

Waniy Wan said...

best lah entry copypaste kau. hehe. ade jugak org copy paste entry ek? pasal diri sendiri pulak tu. adoi!! tahniah si copydog. agak2 dia bace tak weh?

Fanna Roslan said...

Waniy Wan : Best? HAHA! Apa yang best? Pelik :D

Entahlah, baca kot sebab dia ada follow blog aku :)

Waniy Wan said...

best la. gelak gelak. adoi. hehehehe

Fanna Roslan said...

Waniy Wan : HAHA! Gelaklah kau sampai esok :P

ieyas forever~ said...

ouh..kejam btol copycat tersebut...ish3!neway..thanks visit ieja...!nk follow kamu~

Fanna Roslan said...

Ieyas Forever : Kejam? HAHA! Okey Thanks :D

Afzarul Dzarif said...

weyh!budak tu copy paste blog aku jugak la!!!!grr,,,(prasan!hahahaha)

azureEn said...

ehh.. ade jugak orang cmnie eik.. susah sgt ke nak buat ayat sendri. ishk O.o

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Aik? Nak juga? Yelahlah zarul :P

Fanna Roslan said...

Azureen : Ada ada. HEHE :)

MEOW-MEOW said...

huhu~ kak fanna.. sunggo terase aty, paru2,jantung dan limpe mbaca ayat terakhir kak tu.. den meow-meow kak.. tp,,memandgkn kak wat meow meow meow.. rcenyew sye yg tlebey trase ni.. HOHO.. ^_^

luvYOU said...

fuhh...
sejibik kut die salin dan tampal!
Adoi....
Tak sukelah..
Dahlah ayat pun sejibik...

apepon babe..sabo ajelah kayh..:)
think positive lah..meyb die nak jadik fanna roslan 2 kut ..hee

i follow youuu...ngeeee:D

Fanna Roslan said...

Meow Meow : Alamak! Terasa ke? HAHA! Bukan untuk youlah! HIHI :D

Fanna Roslan said...

Luvyou : HAHA! Jadi Fanna Roslan versi kedua. HOHO! :D

Dot said...

ambooi..bgi teh je kat dia fanna..sik kopi jee..hehehe =)

Mr. TN_SkY said...

wah..peminat dalam diam kew? ahahaha

Fanna Roslan said...

Dot : Teh? HAHA! Good idea :D

Fanna Roslan said...

Mr. Tn_sky : Peminat dalam diam? HOHO! Agaknyalah :D

Lyn Sery said...

kau ptut bersyukur
org tu takde ilham
dlm diam kau menolong
*ayat amek hati
WAHAHAHAHHAHA

Fanna Roslan said...

Lyn Sery : Alhamdulilah syukur. HAHA! :D

qushaira said...

ish2..x patut btl..
tp cmne nk tau eh lau org 2 msk blog kte or bce n3..buley ke mcm 2??mcm mne eh..huhu

Fanna Roslan said...

Qushaira : Boleh! Check dekat copyspace :D

qushaira said...

kejap2...copyspace 2 kat mne eh..sy x thu..huhu

Fanna Roslan said...

Qushaira : Ouh, dekat sini http://copyscape.com :D

qushaira said...

oo...mcm 2..hehe..ok..thnkz yee...<3

Fanna Roslan said...

Qushaira : Welcome! HEHE! :D

Anonymous said...

[url=http://BURGERBLOGGER.net/?p=157]free games online[/url]

Fanna Roslan said...

Anonymous : Apakah? -,-

Anonymous said...

[url=http://creditrepair.creditcompliance.com]Credit Repair[/url]

Fanna Roslan said...

Anonymous : Apakah? -,-