Friday, November 12, 2010

UPSR

Sedang aku bergolek-golek di katil bertemankan selimut yang ikut serta. Tiba-tiba telefon rumah berteriak, Puan Emak berlari terkedek-kedek untuk mencapai telefon...

Puan Emak : Hello?
Puan Kawan : Wah Siah! Kenduri besarlah kau malam ini...
Puan Emak : ??????
Puan Kawan : Anak kau dapat 5A.
Puan Emak : Huh?? (Jerit) Kau biar betul??
(Aku yang tengah main golek-golek terus bangun, dalam hati dah terfikir macam-macam. Ada berita buruk ke?)
Puan Kawan : Betullah. Nama anak kau first sekali naik atas pentas. Kau asal tak datang?
Puan Emak : Yeke? Anak aku tak bagi datang. (Tersenyum lebar macam mulut Ning Baizura)
Puan Kawan : Blaa Blaa Blaa...
Puan Emak : Blaa Blaa Blaa...

Sampailah Puan Emak dan Puan Kawan selesai berborak...



NURUL NADIA BINTI ROSLAN
Inilah adik aku. Orangnya besar, ilmu boleh simpan banyak. Tengok aku! Orangnya kurus, ilmu tak boleh simpan banyak sebab tak muat. HAHA! Alasan semata-mata dan sehidung-hidung. Setelinga-telinga pun boleh -.-

Nak hadiah? Okey nanti akak hadiah tips menguruskan badan. HAHA! :P

8 comments:

mardhiah ismail (: said...

kurang asam fanna ni ! heheee.
congrats to ur sister ! :)

Wanita Mutalib said...

wah tahniahhhh :p

budak sekarang pandai2 laaa :)

Fanna Roslan said...

Mardhiah Ismail : HEHE. Thank you tau :)

Fanna Roslan said...

Wanita Mutalib : Terima kasih (Adik jawab) :P

Budak sekarang memang bijak-bijak :)

Liquid said...

congrats kpd ur sis ea....

Nisa' said...

Haha, tahniah kepada adik Fanna (: Yes, budak sekarang memang bijak and besar-besar (as in ketinggian whatsoever). Kalau zaman saya, kecik-kecik je...

Fanna Roslan said...

Liquid : Thanks tau :)

Fanna Roslan said...

Nisa : Terima kasih. Masalahnya terlalu besar dan tinggi sangat :P