Tuesday, November 9, 2010

Karaoke star search

Assalamualaikum.

Ini entry aku yang ke 117. Boleh dikatakan semua entry aku story tentang member-member aku. Bosan tak? Harap tak bosanlah sebab aku nak story tentang mereka lagi. Walaupun member-member aku jarang nak story tentang aku dekat blog dia. Sadis.

Alkisahnya bermula apabila member aku Zarul join pertandingan karaoke di JTC (Jusco Tebrau City, JB). Pertandingan ini dianjurkan oleh RED BOX, bukan RED TUBE. Tak boleh bayang macam mana kalau RED TUBE anjurkan pertandingan. Apa lagi? Turun turun.





Pukul 10 pagi, kami bertolak (Aku, Citot, Zarul & Fatin). 10 pagi weh? Aku dahlah tidur pukul 4 pagi, bangun 10 pagi. Cuba kira berapa saat aku dapat lelapkan mata. Sumpah mengantuk! Nasiblah dia member aku, kalau jiran sebelah rumah yang kepoh-kepoh itu, mampus tak layan...

Mula-mula kena audition dulu, then 10 yang terbaik baru dapat melalak atas pentas. Keputusannya akan diumumkan pada pukul 4 petang. So, kami pergilah melalak di Alibaba. (Alibaba murah boleh? Satu kepala RM5. Yang rasa-rasa ada dua tiga kepala tak payah pergi. Mahal!)

Chop chop! Aku nak jerit sekuat hati boleh?
Sila sila...

"Aku dah dapat makan mc'd"
(Jakun noh? Mana taknya, setelah sekian lama aku menunggu tertunggu ditunggu... Akhirnya, Mohd Afzarul Dzarif menunaikan janjinya setelah tersentap dengan entry aku yang ke berapa entah...)

Ini gambar time karaoke.




Motif si Citot (Baju oren) menyengih di situ?



Citot (Baju oren) kau kenapa?



Muka aku memang minta tangankan? Hish! Betullah aku memang gemuk...



Mulut Citot (Baju oren) muat sumbat mic. Muka aku memang tak boleh pergi.



Fatin dan Zarul



Macam mana budak dua ketul ini boleh sama tinggi dengan aku?

Guna heels bolehlah, tak apa bagi chance.



Tiga sekawan :)


Dapat melalak dua jam saja. Habis melalak sampai pukul 4 ptg terus ke JTC. Time otw Zarul terima call yang menyatakan beliau dapat top 10. Yeah! *Tepuk dada* Tepuk dada masing-masing, jangan tepuk dada anak dara orang. Hish!

Pukul 5 ptg baru start, Zarul peserta keempat. Bila peserta ketiga selesai melalak. Citot yang paling gabra! (Chop! Siapa yang masuk pertandingan? Zarul ke Citot? HAHA!)




Zarul kenapa muka kau terlalu rentung? Nak kata kau tak pakai powder. Pakai! Siap di sponsor oleh Fatin lagi. Barangkali snap dari posisi yang agak jauh (Think positif sikit) Okey okey, mari kita snap dari posisi yang dekat.



Okey, sila terima kenyataan yang kau sememangnya rentung!


video


Maaflah! Yang tolong rakam dan peneman rakan kepoh-kepoh belaka.

Then, lepas semua dah melalak atas pentas. Ada pesembahan dari kumpulan apa entah... Sorry tak ambil tahu... :P

Aku dengar dari jauh sebab penat weh kena diri dah macam kawad. Kawad pun tak gini, elak kaki aku makin pendek sebab diri lama sangat. Boleh gitu? Kalau aku makin pendek tak apalah, Kalau citot? Kalau Fatin? HAHA! No comment :P




Pengumuman tempat pertama, kedua dan ketiga. Yang atas pentas itu semua sagu hati. Mesti dupdapdupdap kan?



Nombor tiga. Okeylah. Mampus-mampus aku ingat kau dapat nombor dua atau satu. Tapi hampeh...



Farah Asyikin pun ada. Nampak tak? Kalau tak nampak aku cun.
(Terus buat-buat nampak)



Ini kumpulan DYNDA dari Singapura. Kenal tak? Aku pun baru kenal. HAHA! Balik rumah terus search google (Dynda). Comel juga girl-girl dari kumpulan ini.



Sila jealous sekarang!

Nabil memang comel boleh? Boleh boleh.



Sila jealous lagi dan lagi!
Comelnya Nabil, macam nak cubit-cubit pipi dia... ggrr...



Phewit! Lah Ahmad :)



Lepas habis, Zarul pergi makan malam bersama artis apa entah... Aku, Citot & Fatin dicampak dan dibiarkan begitu saja, dahlah tunggu macam Mak cik guard. Geramnya aku! Ikutkan hati, aku nak naik atas pentas ambil mic nyanyi lagu Stacy (Pakai buang) Citot dan Fatin pula tolong joget. Then, jerit sekuat hati jantung, "Zarul!! Jom balik sekarang!!" sambil koyakkan hamper dan gigit baucer kau... Tapi aku taklah kejam sangat!

So kami bawa hati yang telah dibuang oleh Zarul ke sini :'(




The chicken rice shop :)



Fatin nabiha :)


Ini hadiah yang member aku menang : 

RM200 TUNAI + Baucer Tunai RM100 + Hamper Citra Ayu RM200

Weh 20% eh? Jangan buat lupa-lupa. Penat aku tunggu dari pagi sampai malam.

Then balik baring kejap lepas itu malam sambung webcam dengan Zarul sampai 4.45 pagi. See! Inilah namanya gila member.

16 comments:

nadee nadoo said...

oh! zarul tu kawan kau......ok...kenal ;) (sebab aku ada time karaoke tuuu....)

Fanna Roslan said...

Nadee nadoo : Kenal? Jeng Jeng Jeng! Hee! Tak nampak kau pun?

elle White said...

hye sis.. thanks drop by (:

hihihi

Liquid said...

red tube..?? ape tu..?? eheh

sitigemok69 said...

kenapa tak upload sume pic? pic yg kat chicken rice shop tuuu. :P

Fanna Roslan said...

Elle white : Hye back, most welcome :)

Fanna Roslan said...

Liquid : Red tube? I pun tak tahu. Main hembus saja. HAHA! :P

Fanna Roslan said...

Sitigemok69 : Tak ada eh? HAHA! Banyak noh gambar. Tak larat nak upload :)

Afzarul Dzarif said...

npe video aku nyanyi x dpt bukak??huhu..

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Kalah memang tak dapat buka. HAHA! Entahlah, aku dapat buka.

Afzarul Dzarif said...

mne de kalah!menang r tu!hehe

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Kalah untuk mendapat tempat pertama :P

Afzarul Dzarif said...

owh..cmtu x pe..aku leyh trimer..hehe

♥e'in♥ said...

wah bestnye..

Fanna Roslan said...

Afzarul Dzarif : Baguslah kalau terima. Kau ingat ini facebook nak reply-reply? :P

Fanna Roslan said...

E'in : HEHE! Wink! :)