Tuesday, June 15, 2010

Potpet 84

Assalamualaikum dan salam satu malaysia

Ketika tangan sedang menari di atas papan kekunci, Puan Asiah memandang sinis pada saya. Saya tak tahu apa salah saya. Barangkali saya sudah lama menyembah komputer. HAHA. okey not funny!

Sebenarnya, saya nak story sikit apa yang saya buat semalam. Semalam 13 jun 2010, saya, Siti, Zarul dan Echa berjimba-jimba (Jangan tanya saya lagi, berjimba-jimba itu apa kejadah)

So, kami memulakan perjalanan kami dengan bismillah dan memenuhkan perut yang kosong ini di mcdonald's jiran smart. Setelah perut dipenuhkan kami menuju ke City Square Root.

Akhirnya, dapat juga saya menonton filem Lagenda Budak Setan (LBS)

Okey boleh dikatakan semua orang kata cerita ini best. Pada pandangan saya, cerita ini biasa saja. Tak adalah best sangat seperti yang saya sangkakan. Saya memang harapkan cerita ini terbaik. Itu pandangan saya, pandangan you all mesti lain-lainkan. Saya boleh bagi tiga bintang setengah saja untuk cerita ini dan 1992 bintang dan bulan untuk lagu "Bila cinta versi lelaki". Maybe, saya kata kurang best sebab echa disebelah saya kot. "Echa, aku bayar tiket memang nak dengar kau gelak saja eh? haha" Tapi tak juga, sebab saya kurang layan echa. haha.

Ini gambar selepas menonton wayang. So tak reti-reti lagi? Scroll! Scroll!




Terima kasih kepada cameraman yang memang berbakat. Bergayut sambil bersnap.
(Macam salah penggunaan tatabahasa aku!)




Muka aku! HAHA! Jangan gelak! Aku saja yang boleh gelak!




Nampak pun beg baru! tteett!




Episode 1
  • Echa : Fanna! Aku tinggi ke kau yang tinggi?
  • Fanna : Malas nak jawab, nanti Ecah kecil hati :P
  • Echa : (Tersentap)




Episode 2
  • Echa : Fanna! I hate you! (sambil dalam hati membebel-bebel)
  • Fanna : Alalala! Yelah yelah Echa tinggi! Janganlah merajuk! Nanti Fanna belanja main bowling okey? (sambil mengejar Echa)




Apa peace-peace? :P




Mari ambil kalkulator dan kira jerawat saya!




Hye! Nama saya Siti Zubaidah Binti Abu Bakar.
Saya mempunyai mata yang cantik sehingga mata saya berlari ke kelopak atas! :P




Hye! Nama saya Nurul Farhanah Binti Roslan.
Saya penulis blog ini, awak siapa? oh! Awak yang selalu stalker blog sayakan?




Hye! Nama saya Noraisyah Binti Ainul Anwar.
Saya suka menari kalau zarul menyanyi lagu"ting taketing ting ting taketing ting ting"!




Zarul! Itu muka cover macho apa? :P
Echa! Macam ada sistem perparitan tersumbat saja :P




Kenapa gambar aku banyak blur? Adoi~




Blur lagi! Penat siti senyum dengan begitu manja :P




Kita best friends foreverkan?




  • Echa : Zarul! Aku nak cakap something dengan kau! Sebenarnya, aku suka kau dari dulu lagi, dari first time aku nampak kau dekat econsave! Zarul! Zarul! Kau dengar tak?! (muka gedik)
  • Zarul : (Buat-buat tak dengar! Sebab zarul sayang aku tengok tangan zarul dekat mana) tteett! haha
  • Fanna : Kasihan Echa (Dalam hati) :P




Anak ainul anwar memang cute! hee :D




Siti sorry okey! Muka aku selalu blur dalam gambar! Penat kau buat muka cun! haha!
Sorry eh eh eh eh eh eh? :P




Teringin juga nak posing gedik! haha :P




Blur lagi! haha :D




Tiga orang tinggi! Ehem!




Jangan jealous ye, contact lens saya lagi meletup sampai anjing dekat belakang saya tengok badi
Anjing relaxlah, saya tahu awak bercermin mata macam Zarul :P




Tolong jangan ambil gambar dari posisi bawah boleh? Lubang gua nampaklah. haha -.-
Yang mamat belakang pun nak masuk juga ke?



Seterusnya, kami menuju ke Leisure Mall. Aku bagi pendapat pergi Danga Bay semua buat-buat tak dengar :'(

Kami berempat pergi main bowling! eeuuww! Saya suka main bowling! Suka sangat-sangat! Fanna Roslan likes this! Saya memang hebat membersihkan longkang-longkang! Memang bersih! Kerak-kerak di longkang satu pun tak ada sebab saya dah bersihkan! Tak ada orang boleh challenge dengan saya, mak cik Tan pun tak boleh bersihkan longkang-longkang itu :P






Yang berseluar jeans kasut Echa, yang berseluar hitam kasut saya dan yang tak berseluar kasut Siti :P




(Fanna! Janganlah sedih sangat sebab kalah! haha!)
Saya sedih sebab penat cuci longkang -.-



Juara : Zarul
Naib juara : Siti
Tak berapa nak juara : Echa
Dan bukan juara : Fanna (saya)

Sila baling kasut bowling kepada "dan bukan juara"
(Saya izinkan, tapi Fanna tak izinkan!)




Selepas itu, kami terjumpa jamban yang bersuara! Boleh tahan juga jamban ini :P



Ehem! sweet <3




Siti! Kau cari lagu apa? Lagu Sekolah Menengah Taman Daya 1 ke? Tak tersenarai doe :P




Ini video karaoke kami. Semalam saya buat pertandingan karaoke, siapa yang menang akan layak ke peringkat potpetfanna.blogspot.com. Nampaknya, video bawah ini adalah pemenangnya. haha :D


video
Lagu BENGANG oleh Zarul dan Echa
Penarinya ialah Siti Zubaidah Abu Bakar
(Tak macam menari pun, setakat melambai-lambai! Eleh! Maktok pun boleh buat!)

ye ye ye Echa! nanti aku tolak beg tolak beg tolak beg aku kebelakang :P

video

Lagu ADA CINTA oleh Zarul dan Echa

Yang lain muka semua macam tak sanggup nak dengar nyanyi :P

video

Lagu HATI YANG KAU SAKITI oleh Siti dan Echa

Muka aku dengan Zarul hampeh habis! :P

Ku menangis~~~
Memang menangis :P


Lokasi seterusnya, kami menuju ke pasar borong untuk makan sekali lagi

Makan sudah, tengok wayang sudah, main bowling sudah, makan lagi sekali pun sudah. Publish saja belum :P

okey saya dah publish, terima kasih kerana membaca =)

16 comments:

siTomatoMerah said...

best nyerrr,, bestt nyerrr...
tak tahan gelakkk ah bace post kaw neyyhhh ! :DD asyik katwe jerrr! :DD

Terima kaseh kerana buat saye ketaw..

Amira Fiqrin Jamal likes this,, <3

>.<

siticomelsquare :) said...

gelak r tgk video. adoi. malu tgk diri sendiri berjoget. wakakakakka

Fanna said...

Amira : Thank Amira Fiqrin Jamal =)

Fanna said...

Siti : Kau joget ke melambai? haha

Jantan Keparat said...

ramai owg cakkap lgnda budak setan biasa2 saja..
karoks!!!
\giler besh!!!!!!

zarollhensemsquare;P said...

mne video yg kowng 3 owng gedik nyanyi lagu trouble is a friend tu??aku x tgok lg..

Fanna said...

Jantan Keparat : Biasa sajakan? hehe. Nasib baik ada orang sokong. Thanks awak =)

Fanna said...

Zarul : Video itu aku terdelete! Sorry :'(

siticomelomeldanomelsquare :) said...

perlu nk zarolhensemsquare? bongok, tergelak akuh. hahahahahaahhahaaa. aceh, fanna teros letak lagu gio kat blog. kakakaka

Fanna said...

Siti : Itulah pasal! Tergelak aku! haha! Aku dah minat lagu inilah :)

zaroll afzarul(reply via facebook) said...

kowng igt kat sni fb ke nk reply2 komen??hahaha...fana!asl delete!ko mmg hobi delete bende dlm phone e??aritu delete contact number..tkde2!aku x kire!aku nk tgok gak video tu!rakam balek!tau same e!

Fanna said...

Zarul : A'ah hobi aku sekarang delete semenjak kena delete :P
Nak buat balik? no problem =)

atyra onlyy said...

best nyerr korang..suara zarul best sumpah ta tipu...suara siti gabung ngan echah boleh tahan..
haha aku mcm nak jadi pengkritik tetap pulak..

Fanna said...

Ibrah : Thanks babe =)
Kembang zarul kalau dia baca komen ini, harap-harap tak baca :P

Afzarul Dzarif said...

arinie bru aku bce komen ibrah..hehe,,malu....thanks ibrah!si busuk ati!harap maaf!aku dah terbace..hahahaha

Fanna Roslan said...

Zarul : Bapak kau! Entry dah bertahun baru kau baca? haha :D