Thursday, February 4, 2010

Potpet 46

Rindulah dekat kampung (kampung belah mak bukan ayah! haha)
stay sana lagi best doe!
setiap malam huhahuha macam monyet :D





Baru-baru ini aku balik kampung sekejap
rasa rindu pula dekat kampung
lagi-lagi bila sepupu aku cakap macam ini
macam inilah




si sepupu : Nurul! bila kau tak adakan, rasa lain tau.
si aku : apa yang lainnya? (muka agak tertanya-tanya)
si sepupu : Yelah, bila kau ada best tau! sebab kau kelakar, hari-hari gelak saja. Bila tak ada rasa lainlah.
si aku : haha well! (sambil buat muka berlagak)











Aku ingat lagi time stay sana, ayah selalu call aku. Bila call mesti tanya "dah sembahyang ke belum?"
Itulah persoalan yang hari-hari ditanya sampai naik muak aku dibuatnya
Tapi baguslah ayah aku ingatkan aku, sebab aku selalu tinggal solat
Sampai satu hari itu, ayah call aku, aku terus angkat dan jawab "dah sembahyang dah!" haha






























Bila hampir seminggu stay sana, mak call aku suruh balik. Aku tak nak balik pun.
Mak : Bila nak balik?
Si aku : Tak nak balik!
Mak : Office (chatting) rindu dekat kau! kerja pun berlambak tunggu kau! (sambil ketawa kecil)
Si aku : Tak naklah balik! tidur sini lagi best!

Lepas habis potpet potpet dalam telefon, kejap lagi dapat message dari ayah aku






"sok ayh amek. jgn byk bunyi!"









Lepas itu, aku bagitahu dekat sepupu sepapat aku,

si aku : Esok aku balik!
si sepupu : Alah, tak payahlah balik. duduklah sini lagi!
si sepupu yang lain : eemm, esok nak balik ke?
si aku : (sekadar mengangguk)



eh! eh! kejap eh aku nak masukkan gambar time dekat kampung
actually, gambar ini sepatutnya dah lama aku masukkan
tapi terlupa (kot)






(click tau!)



(muka kau cannot go Fanna!)
Aku tahu memang muka aku cannot go, kalau kau tak suka kau boleh go sekarang! haha




Adik, Aqilah (cousin) dan ehem²




Satu-satunya adik aku yang selalu mencabar aku bersilat lidah dengannya
Tapi sungguh kasihan adik aku kalah sebab akulah raja silat lidah :D




Kau ingat buat muka sebegitu cunlah macam aku?
Tak habis-habis ambil gambar mesti nak peace
hidup kau tak pernah peace ke?
bhahahaha
(Jahatlah kau Fanna!)




Time karaoke :D




sungguh cannot go muka aku :D




Rambut panjang vs Rambut pendek
siapa menang?
sudah tentu aku! :D




snap by nenekku :D
(Tadi kau kutuk orang pose peace! Hidup kau tak pernah peace ke? haha)
Nenek gua yang suruh tunjuk peace! tteett! haha




Nenek seboleh-boleh suruh semua pakai baju pink
Aku memang tak ada sangat baju pink
Ini sajalah baju pink yang aku ada










p/s : Nak balik kampung juga! nak stay sana sampai bila-bila! sobs! sobs! :'(



2 comments:

bubblelife92 said...

pink itu menawan! bhahahahahaaaa

Fanna Diaries said...

Fanna itu menawan! bhahahahahaaaa